Békési Tímea felhívta a figyelmet arra, hogy legalább egymillió embernek van komoly alkoholproblémája Magyarországon.

 Az alapítvány az "Egy hónap alkohol nélkül" mottóval elsősorban az úgynevezett kockázati alkoholfogyasztókat - azokat az embereket, akik az egészséget károsító mennyiségben fogyasztanak szeszes italt - szeretnék arra ösztökélni, hogy egy hónapig egyáltalán ne igyanak alkoholt - fűzte hozzá.

 Utalt az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karának egy 2017-es kutatására, amely szerint a fiatal nők alkoholfogyasztási szokásai semmiben nem különböznek férfi társaikétól, hozzátéve, ezért fókuszál idei kampányuk a nők alkoholfogyasztására.

 A műsorban elhangzott, évente 12 liter tiszta szesz az átlagos alkoholfogyasztás Magyarországon, ez azt jelenti, hogy minden negyedik magyar alkoholista.

 A kampány brit mintára indult, a szigetországban tízéves hagyománya van.